Kokeile kuukausi maksutta

Vuosaaren satamatie avattiin liikenteelle

Vuosaaren satamatie on avattu liikenteelle. Satamatie on 2,5 kilometriä pitkä, josta 1,5 kilometriä kulkee Suomen pisimmässä liikennetunnelissa Porvarinlahden alitse aina 25 metriä merenpinnan alapuolelle. Satamatien kustannukset ovat 86,5 miljoonaa euroa. Liikenneministeri Anu Vehviläinen julisti tien virallisesti avatuksi tänään.

Vuosaaren satamatie on avattu liikenteelle. Satamatie on 2,5 kilometriä pitkä, josta 1,5 kilometriä kulkee Suomen pisimmässä liikennetunnelissa Porvarinlahden alitse aina 25 metriä merenpinnan alapuolelle. Satamatien kustannukset ovat 86,5 miljoonaa euroa. Liikenneministeri Anu Vehviläinen julisti tien virallisesti avatuksi tänään.

Liikenneyhteys koostuu useista osista: Kehä III:n levennys Porvoonväylältä Itäväylälle, Itäväylän eritasoliittymä, Vuosaaren tietunneli sekä Satamakaari, joka tunnelin jälkeen yhdistää Satamatien ja Vuotien toisiinsa ja nivoo rakentuvan logistiikka-alueen sujuvasti päätieverkkoon.

Vuosaaren satama on avautuessaan ainoa suomalainen satama, jonka portille johtaa moottoritasoinen tie. Turvallisuudesta ja informaatiosta sekä tunnelissa että sen ulkopuolella huolehtivat kamerat, muuttuvat liikennemerkit ja opasteet, hätäpuhelimet ja palopostit.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Vuosaaren satamatie avattiin liikenteelle”

Vastaa

Viimeisimmät näkökulmat