Kokeile kuukausi maksutta

RT:n viestintäjohtaja Merja Vuoripuro: ”Mainetalkoissa tarvitaan joukkuepeliä, ei omia maaleja”

Rakennuslehden sarjassa esitellään rakennusalan vaikuttajia. Rakennusteollisuus RT:n viestintäjohtaja Merja Vuoripuro on koko rakennusalan viestinnän avainhahmo. Hän jos kukaan kantaa harteillaan rakentamisen mainetta, jossa ei ole kehumista. Välillä mainetyö turhauttaa, koska mainetta nakertavia asenteita on vaikea muuttaa. Sekään ei lannista tarmokasta tahtonaista.

 

Rakennusteollisuus RT:n viestintäjohtaja Merja Vuoripuro kirjoitti Rakennuslehden Vaikuttaja-sarjan tauluun kolme avainta maineen hallintaan. Tarkemmin teesit löytyvät jutun lopusta. (Kuva: Jussi Helttunen)

Hyvinkäällä syntynyt ja siellä lähes yhtäjaksoisesti asunut Merja Vuoripuro on ollut rakennusalan viestinnän avaintehtävissä koko työuransa. Jos työsuhteet ovat olleet pitkiä, niin myös työnantajat ovat olleet pitkäikäisiä, kaikki yli 100-vuotiaita!

Vuoripuron ensimmäinen varsinainen työnantaja oli naapurikaupungin Riihimäen mahtiyritys Paloheimo. Jatkuvassa murros- ja muutostilassa olleen Paloheimo-monialakonsernin palveluksessa Vuoripuro oli yhteensä 18 vuotta. Hän toimi paitsi konsernin viestintäpäällikkönä myös projektiluonteisissa ja pidempiaikaisissa tehtävissä eri liiketoimintayksiköissä, viimeksi Fenestra-Viitapuu-konsernin markkinointi- ja viestintäyksikön johtajana.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “RT:n viestintäjohtaja Merja Vuoripuro: ”Mainetalkoissa tarvitaan joukkuepeliä, ei omia maaleja””

Viimeisimmät näkökulmat