Fonecta on ottanut Cityconin seitsemästä kauppakeskuksesta yli 15 000 kuvaa 02.fi-palveluun. Virtuaalishoppailuun tulee mahdollisuus muun muassa pääkaupunkiseudun Isossa Omenassa, Columbuksessa, Myyrmannissa ja Tampereen Koskikeskuksessa, Jyväskylän Forumissa ja Lahden Triossa. Kuluttaja voi jatkossa esimerkiksi tehdä ostoksia virtuaalikaupan hyllyiltä tai varata virtuaaliravintolassa näkemänsä pöydän. Katunäkymiin voi luoda myös uudenlaisia ”ulkomainonnan” muotoja.
”Tavoitteemme on tuoda kauppakeskus ja sen ostosympäristö osaksi asiakkaidemme elämää myös internetissä. Uskomme palvelun vahvistavan kauppakeskuksen asiakassuhdetta. Keskustelut on nyt avattu Ison Omenan kauppiaiden kanssa ja palaute on ollut positiivista”, Citycon Oyj:n kaupallinen johtaja Pekka Helin kertoo.
”Palvelu on suunnattu erityisesti pk-sektorin yrityksille. Niillä ei ole resursseja esimerkiksi valtakunnalliseen mainontaan”, palvelun kehityksestä vastaava sisältöjohtaja Nermin Hairedin Fonectasta sanoo.
YIT auttaa Fonectaa kehittämään palveluun sopivia mainosmuotoja. Tulevaisuudessa on mahdollista, että YIT:n asuntokohteitakin pääsee tarkastelemaan osana kaupunkien katunäkymää.
Tällä hetkellä 02.fi-palvelun avulla voi vierailla virtuaalisesti Helsingin ja Tampereen ydinkeskustan kaduilla, yrityksissä ja nähtävyyksissä. Talven aikana palveluun lisätään Turun ydinkeskustan kadut.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Fonecta ja Citycon tuovat kauppakeskukset virtuaalimaailmaan”