Mainostajien liitto perustelee Oraksen valintaa myös sillä, että hanavalmistaja on onnistunut tuomaan epäseksikkäänä pidetyn tuoteryhmän lähelle loppukäyttäjää ja luomaan vuosien kuluessa vahvan brändin, joka lienee jo pitkään ollut suomalaisten mielissä alansa ykkönen. Lisäksi Oras-merkki on pysynyt tuotteissa ja kaikessa viestinnässä selkeästi tunnistettavissa. Käyttäjien tunneyhteys ja mielikuvat käyttäjäystävällisistä ja ekologisista tuotteista ovat kiinnittyneet vahvasti brändiin ja siten kasvattaneet sen arvoa. Mainostajien liitto antaa tunnustusta Orakselle myös siitä, että sen brändiin liittyvät tavaramerkkisuojaukset on hyvin hoidettu.
Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus luovutetaan vuosittain yritykselle, joka on ollut markkinointiviestinnässään esimerkillinen. Vuoden Brändinrakentajan valinnassa painotetaan erityisesti sitä, miten hyvin yritys on onnistunut suunnitelmallisessa ja pitkäjänteisessä brändinhallinnassaan ja ottanut huomioon tavaramerkkien suojausnäkökulman. Erityistä huomiota kiinnitetään myös siihen, että yrityksen viestintä on ollut asiallista ja totuudenmukaista markkinointiviestintää ja että sitä on toteutettu markkinatalouden periaatteiden mukaan.
Oras sai myös vastikään kunniamaininnan Design Forum Finlandin ja Fennian joka toinen vuosi järjestämässä Fennia Prize -kilpailussa. Oras palkittiin Kirsi Svärdin muotoilemasta Oras Cubista -hanasarjasta. Palkinnon tarkoituksena on tuoda esiin hyvin muotoiltuja tuotteita ja palveluita sekä kannustaa yrityksiä käyttämään muotoilua kokonaisvaltaisesti ja innovatiivisesti tuotekehityksessä, valmistuksessa ja yrityskuvassa.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Oras sai Vuoden Brändinrakentaja 2009 -palkinnon”