Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

”Ajatus kaksoisraiteesta on koko ajan siellä taustalla” – Luumäen ja Joutsenon välisellä radalla pitää huomioida mahdollinen seuraava ratahanke, vaikka päätöksiä siitä ei ole

Parhaillaan peruskorjattava Luumäen ja Joutsenon välinen rataosuus saattaa saada rinnalleen kaksoisraiteen vielä tällä vuosikymmenellä. Käynnissä oleva radan perusparannus toteutetaan siten, että ratkaisut eivät aiheuta ongelmia tulevaisuuden rakentamisessa.

Mansikkakosken uusi ratasilta valmistui vanhan viereen joulukuussa 2020. Sille on rakennettu Imatran aseman väliaikainen laituri, joka on käytössä siihen asti, että aseman uusi laituri valmistuu ja liikenne voidaan kokonaisuudessaan siirtää uudelle kaksoisraiteelle. Kuva: Väylävirasto

Luumäen ja Imatran välisellä rautatieosuudella Etelä-Karjalassa on vuodesta 2018 rakennettu yhtä Suomen suurimmista käynnissä olevista ratahankkeista.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu nyt 3 kk: printti+digi 0 €

Kaikki Rakennuslehden tieto käyttöösi kesän yli ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “”Ajatus kaksoisraiteesta on koko ajan siellä taustalla” – Luumäen ja Joutsenon välisellä radalla pitää huomioida mahdollinen seuraava ratahanke, vaikka päätöksiä siitä ei ole”

Viimeisimmät näkökulmat