Kokeile kuukausi maksutta

”Ajatus kaksoisraiteesta on koko ajan siellä taustalla” – Luumäen ja Joutsenon välisellä radalla pitää huomioida mahdollinen seuraava ratahanke, vaikka päätöksiä siitä ei ole

Parhaillaan peruskorjattava Luumäen ja Joutsenon välinen rataosuus saattaa saada rinnalleen kaksoisraiteen vielä tällä vuosikymmenellä. Käynnissä oleva radan perusparannus toteutetaan siten, että ratkaisut eivät aiheuta ongelmia tulevaisuuden rakentamisessa.

Mansikkakosken uusi ratasilta valmistui vanhan viereen joulukuussa 2020. Sille on rakennettu Imatran aseman väliaikainen laituri, joka on käytössä siihen asti, että aseman uusi laituri valmistuu ja liikenne voidaan kokonaisuudessaan siirtää uudelle kaksoisraiteelle. Kuva: Väylävirasto

Luumäen ja Imatran välisellä rautatieosuudella Etelä-Karjalassa on vuodesta 2018 rakennettu yhtä Suomen suurimmista käynnissä olevista ratahankkeista.

Työt alkoivat syksyllä 2018 vanhan valtatie 6:n alikulkusillan ja Saimaan kanavan uuden ratasillan rakentamisella. Vuoksen ylittävän Mansikkakosken ratasillan urakka käynnistyi tammikuussa 2019 ja viiden uuden alikulkusillan sekä Muukon liikennepaikan toukokuussa 2019.

Tämä artikkeli on tarjolla vain Rakennuslehden tilaajille

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “”Ajatus kaksoisraiteesta on koko ajan siellä taustalla” – Luumäen ja Joutsenon välisellä radalla pitää huomioida mahdollinen seuraava ratahanke, vaikka päätöksiä siitä ei ole”

Viimeisimmät näkökulmat