Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Vastaavia on rakennettu Suomessa viimeksi 25 vuotta sitten – Kirjalansalmen siltaurakka on lähivuosien vaativin

Kreate rakentaa Paraisille kaksi suurta maantiesiltaa, jotka ovat ainoa maantiereitti saaristokaupunkiin.

Väyläviraston projektipäälikkö Janne Wikström (vas.) ja Kreaten projektipäällikkö Timo Hirvasmaa esittelivät siltahankkeita medialle Paraisilla. Kuvan keskellä on Kirjalansalmen sillan vaurioitunut riipputanko, joka vaihdettiin viime kesänä.
Väyläviraston projektipäälikkö Janne Wikström (vas.) ja Kreaten projektipäällikkö Timo Hirvasmaa esittelivät siltahankkeita medialle Paraisilla. Kuvan keskellä on Kirjalansalmen sillan vaurioitunut riipputanko, joka vaihdettiin viime kesänä. Kuva: Daniel Wallenius

Liikenne Kirjalansalmen vuonna 1963 rakennetulla riippusillalla Paraisten ja Kaarinan välissä Turun saaristossa on vilkasta. Keskimäärin sillan ylittää päivässä noin 11 000 ajoneuvoa, kesäaikaan jopa 14 000 ajoneuvoa.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu nyt 3 kk: printti+digi 0 €

Kaikki Rakennuslehden tieto käyttöösi kesän yli ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Vastaavia on rakennettu Suomessa viimeksi 25 vuotta sitten – Kirjalansalmen siltaurakka on lähivuosien vaativin”

Viimeisimmät näkökulmat