Kaupunkirata on enemmän iso infrahanke kuin ratahanke – Espooseen tehdään rataa 25 miljoonan euron kilometrihinnalla
Espoon kaupunkirata on liikenne- ja aluekehityshanke, jota rakennetaan yli neljä vuotta. Kiskojen saaminen paikoilleen vaatii valtavan määrän infrarakentamista, mikä näkyy hankkeen kestossa ja katkaisee junaliikenteen useana vuonna.

Helsingin ja Turun välinen rantarata Espoossa muuttui kuluvan vuoden tammikuussa vuosikymmenen loppupuolelle ulottuvaksi noin 14 kilometrin pituiseksi ratatyömaaksi. Leppävaaran ja Kauklahden asemien väliin rakennetaan uusi raidepari. Samalla nykyisen radan päällysrakenne uusitaan.
Tämä artikkeli on tilaajille
Kirjaudu sisään
Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – yksi käyttöoikeus
Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia – yksittäistilauksen määräaikainen näytejakso, ole hyvä!
Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – useita käyttöoikeuksia
Rakennuslehden lukuoikeudet organisaationne avainhenkilöille – ryhmätilauksen testijakso, olkaa hyvät.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Kaupunkirata on enemmän iso infrahanke kuin ratahanke – Espooseen tehdään rataa 25 miljoonan euron kilometrihinnalla”