Tampereen ratikka etenee aikataulusta edellä – Kalevan ja Hervannan raitiotietyöt ovat nyt valmiit

Raitiotien rakentaminen on edennyt osalla 1 etuajassa.

Raitiotien rakentaminen on edennyt osalla 1 etuajassa.

Töistä on nyt valmiina jo 92 prosenttia. Projektiaikaa on tällä hetkellä kulunut 78 prosenttia.

Raitiotieallianssi on saanut valmiiksi ajojohtimien asennustyöt Taysin alueella sekä Etelä-Hervannassa.

”Ajojohdinasennusten päättymisen myötä kaikki Kalevan ja Hervannan raitiotietyöt ovat nyt valmiit. Maaliskuun puolivälissä näillä uusilla alueilla aloitetaan myös ratainfran testaus vaunukalustolla”, Raitiotieallianssin projektipäällikkö Sari Valjus kertoo tiedotteessa.

Ajojohtimien asennus on raitiotien rakentamisen viimeisimpiä työvaiheita. Raitiotien ensimmäiset ajojohdinasennukset tehtiin Itsenäisyydenkadulla vuoden 2019 tammikuussa.

Ajojohdinta raitiotien osalle 1 (keskusta-Hervanta, Tays-Hatanpään valtatie) tulee kaikkiaan noin 35 kilometriä.

Liikenne osalla 1 alkaa etuajassa

Parhaillaan työt osalla 1 ovat käynnissä Hatanpään valtatiellä, jossa tehdään vesihuoltotöitä, Otavalankadun tunnelin korjaustöitä, nupukiveystöitä Hämeenkadun liittymässä sekä ajojohtimien asennuksia.

”Myös Hatanpään valtatien kaikki raitiotietyöt valmistuvat etuajassa, ja liikenne koko osalla 1 voidaan aloittaa 9. elokuuta. Alkuperäisen aikataulun mukaan raitiotietöiden Hatanpään osuudella piti valmistua vasta tämän vuoden loppuun mennessä, Valjus toteaa.

Katurakennustöitä Hatanpään valtatiellä jatketaan muutamissa kohdissa vielä syksyllä, liikenteen jo käynnistyttyä.

Hämeenkadun katurakennustyöt jatkuvat pääsiassa Keskustorin alueella myöhemmin keväällä. Myös ne saadaan valmiiksi tulevana kesänä, eli vuoden alkuperäistä aikataulua edellä.

Raitiotien länsiosan rakentaminen Pyynikintorin ja Santalahden välillä etenee suunnitellusti ja aikataulussa.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Tampereen ratikka etenee aikataulusta edellä – Kalevan ja Hervannan raitiotietyöt ovat nyt valmiit”

Jätä kommentti

Viimeisimmät näkökulmat