Tutustu nyt Rakennuslehteen 3 kk veloituksetta!

Palautetta tuli, mutta kokonaiskuva puuttui – junaliikenteen vaikutuksia lähes 35 000 rakennukseen selvitettiin 80 kilometrin matkalla

Kouvolan ja Kotkan/Haminan välisen radan kapasiteetti kasvaa viisivuotisessa hankkeessa, mutta melu- ja tärinähaittojen pitäisi pysyä ennallaan tai jopa vähentyä.

Arkistokuva kesältä 2020, jolloin Juurikorven ja Haminan välisellä rataosalla oli käynnissä päällysrakenteen vaihtourakka. Kuva: Väylävirasto

Kouvolasta Kotkaan ja Haminaan kulkevan rataosuuden korjaus- ja parannushankkeen yhteydessä on tehty mittakaavaltaan poikkeuksellisen laajaa melu- ja tärinäselvitystyötä. Väyläviraston ja A-Insinöörien selvityksessä kartoitetaan junaliikenteen vaikutusta radanvarren rakennuksiin noin 80 kilometrin matkalta. Selvitysalueella sijaitsee yhteensä lähes 35 000 vapaa-ajan- ja asuinrakennusta.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä

Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.

Tutustu nyt 3 kk: printti+digi 0 €

Kaikki Rakennuslehden tieto käyttöösi kesän yli ilman sitoumuksia, ole hyvä!

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Palautetta tuli, mutta kokonaiskuva puuttui – junaliikenteen vaikutuksia lähes 35 000 rakennukseen selvitettiin 80 kilometrin matkalla”

Viimeisimmät näkökulmat