Kokeile kuukausi maksutta

Kunto, varustelutaso, sijainti sekä hinta-laatusuhde ovat keskeisiä kriteerejä, kun haetaan sopivaa asuntoa työmatkan ajaksi.

Kunto, varustelutaso, sijainti sekä hinta-laatusuhde ovat keskeisiä kriteerejä, kun haetaan sopivaa asuntoa työmatkan ajaksi.

Hotelliasumisesta karisee hohdokkuus etenkin silloin, kun yksittäiset matkapäivät alkavat venyä viikoiksi tai kuukausiksi. Silloin halutaan jo asua väljemmin ja tehdä samoja asioita kuin kotonakin – kokkailla ruokaa, saunoa tai pestä pyykkiä, kertoo valtakunnalliseksi franchising-ketjuksi kasvaneen Kotimaailman toimitusjohtaja Jari Peltola.

”Laadukas asuminen on olennainen osa matkustavan henkilöstön jaksamista ja työhyvinvointia. On ihan toinen juttu asua vaatimattoman yhteismajoituksen tai pienen hotellihuoneen sijaan hyvin varustellussa ja kodikkaassa huoneistossa, josta löytyy kaikki tarvittava normaaliin asumiseen”, hän toteaa.

Jari Peltola

Valtteina yrittäjävetoisuus, valtakunnallisuus ja hyvä palvelu

Peltolan luotsaama Kotimaailma on kasvanut viime vuodet ripeään tahtiin ja se on jo kalustettujen asuntojen majoitusmarkkinan toiseksi suurin toimija.

Liiketoiminta kasvaa nopeasti ja suosion syy on Peltolan mukaan selvä.

”Franchising-mallin myötä olemme valtakunnallinen, mutta silti paikallinen toimija. Majoituksesta vastaa aina paikallinen yrittäjä tai yritys. Asiakkaamme ovat tyytyväisiä asuntojen laatuun, palveluasenteeseen, nopeuteen ja joustavuuteen”, Peltola listaa.

Lisäksi etuna on hinta. Tilavaan ja kalustettuun asuntoon majoittuu helposti 2–5 henkilöä yhden hotellihuoneen hinnalla. Yli kuukauden kestävissä majoituksissa hinnat jäävät jo puoleen hotellimajoitukseen verrattuna.

Kotimaailman tyypillisiä asiakkaita ovat rakennus- ja asennusalan, teollisuuden ja kunnossapidon sekä IT- ja konsultointialan yritykset. Franchising-ketjulla on kymmenkunta yrittäjävetoista toimipaikkaa, toimintaa noin 40 paikkakunnalla ja tarjolla noin 500 asuntoa eri puolilla Suomea.

Laaja asiakaskunta pohjana kasvulle

Kotimaailman tyypillisiä asiakkaita ovat rakennus- ja asennusalan, teollisuuden ja kunnossapidon sekä IT- ja konsultointialan yritykset, jotka tarvitsevat asuntoja eri paikkakunnilla työskentelevälle henkilöstölleen tai ulkomailta tuleville asiantuntijoilleen.

Kotimaailman palveluja hyödyntävät myös vakuutusyhtiöt, kun palo- tai vesivahingon takia kotinsa menettäneille on löydettävä sopiva asunto.

”Tällaisissa tilanteissa on toimittava todella nopeasti – mikäli sopivaa asuntoa ei ole heti saatavilla, joskus korvaava asunto on vahinkotilanteessa vuokrattu ja kalustettu jo vahinkopäivänä ja asiakas on päässyt illaksi sijaiskotiin oman kotinsa lähelle. Lupauksemme on, että asunto on valmiina 48 tunnissa varauksesta missä päin Suomea tahansa ”, Peltola kertoo.

Kotimaailmalla on kymmenkunta yrittäjää, toimintaa noin 40 paikkakunnalla ja tarjolla noin 500 asuntoa eri puolilla Suomea.

”Tavoitteena on tuplata nykyinen, noin 7 miljoonan euron liikevaihto tänä vuonna”, Peltola toteaa.

Pyydä tarjous Kotimaailmasta >

Viimeisimmät näkökulmat