Tunnelin rakentaminen päärautatieaseman alle on minuutintarkkaa junailua – Kaisantunneli hakee katutyömaakilpailun hattutemppua
Kaisantunnelia on rakennettu Helsingin päärautatieaseman laitureiden alle reilut kaksi vuotta. Logistisesti hankalalla työmaalla on ollut osaa kuljetuksia varten käytössään jopa oma juna.

Helsingin päärautatieaseman länsipuolen lähiliikenteen raiteet ovat palanneet oikeille paikoilleen ja näyttävät lähes samalta kuin ennen. Niiden kohdalla on kuitenkin toteutettu suomalaisittain poikkeuksellinen ratkaisu: kiskot on valettu suoraan kiinni sillankanteen.
Tämä artikkeli on tilaajille
Kirjaudu sisään
Tilaa printtinä, diginä, yksin tai ryhmässä
Valitse teille sopivin tapa pysyä tiedon tasalla.
Tutustu nyt 3 kk: printti+digi 0 €
Kaikki Rakennuslehden tieto käyttöösi kesän yli ilman sitoumuksia, ole hyvä!
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Tunnelin rakentaminen päärautatieaseman alle on minuutintarkkaa junailua – Kaisantunneli hakee katutyömaakilpailun hattutemppua”