Kokeile kuukausi maksutta

Tunnelin rakentaminen päärautatieaseman alle on minuutintarkkaa junailua – Kaisantunneli hakee katutyömaakilpailun hattutemppua

Kaisantunnelia on rakennettu Helsingin päärautatieaseman laitureiden alle reilut kaksi vuotta. Logistisesti hankalalla työmaalla on ollut osaa kuljetuksia varten käytössään jopa oma juna.

Tunnelia on rakennettu molemmista päistä kohti keskustaa. Viimeisen osan valut valmistuvat elokuussa. Kuva: Liisa Takala

Helsingin päärautatieaseman länsipuolen lähiliikenteen raiteet ovat palanneet oikeille paikoilleen ja näyttävät lähes samalta kuin ennen. Niiden kohdalla on kuitenkin toteutettu suomalaisittain poikkeuksellinen ratkaisu: kiskot on valettu suoraan kiinni sillankanteen.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Yksittäistilaus printti+digi

Tilausjakso valittavissa 6/12 kk, myös määräaikaisena.

Yksittäistilaus digi

Tilausjakso valittavissa 6/12 kk.

1 kk koejakso veloituksetta

Tutustu digi-Rakennuslehteen kuukauden ajan veloituksetta ja sitoumuksetta.

Ryhmätilaus digi (+printti)

Ryhmätilaus sisältää haluamasi määrän käyttäjätunnuksia digiin (+printtilehtiä) yhdellä laskulla.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Tunnelin rakentaminen päärautatieaseman alle on minuutintarkkaa junailua – Kaisantunneli hakee katutyömaakilpailun hattutemppua”

Viimeisimmät näkökulmat