Metron järjestelmäuudistukseen haettiin oppia ulkomailta ja se tehdään kahdessa vaiheessa – ”Pohjimmiltaan tässä on kyse siitä, että norsu syödään vähän pienemmissä paloissa”
Täysautomaattiajo on metrossa mahdollinen 2030-luvulla. Tuleva automaatioaste päätetään järjestelmäuudistuksen toisen vaiheen suunnittelun yhteydessä.

Helsingin metron matkustajamäärät kasvoivat viime vuosikymmenellä 62 prosenttia. Se on niin paljon, että metron kapasiteetti uhkaa loppua vuosikymmenen loppuun mennessä.
Tämä artikkeli on tilaajille
Kirjaudu sisään
Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – yksi käyttöoikeus
Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia – yksittäistilauksen määräaikainen näytejakso, ole hyvä!
Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – useita käyttöoikeuksia
Rakennuslehden lukuoikeudet organisaationne avainhenkilöille – ryhmätilauksen testijakso, olkaa hyvät.
Tätä artikkelia ei ole kommentoitu
0 vastausta artikkeliin “Metron järjestelmäuudistukseen haettiin oppia ulkomailta ja se tehdään kahdessa vaiheessa – ”Pohjimmiltaan tässä on kyse siitä, että norsu syödään vähän pienemmissä paloissa””