Tutustu nyt 1 kk veloituksetta!

Teiden puupaalutusten aikapommi tikittää varsinkin rannikkoseuduilla

Pehmeikölle perustettujen teiden puupaalutukset ovat huonossa kunnossa, eikä kukaan tiedä, missä järjestyksessä ne tulisi korjata.

Maantiellä 148 Sipoon ja Porvoon rajalla paalulaatan alle oli vuosikymmenten mittaan syöpynyt tyhjätilaa jopa 70 senttimetriä. Kuva: Pirita Ahokas

Korjaustoimiin on usein ryhdytty vasta äkillisen suuren painuman yllättäessä. Kuitenkin pienikin painuma paljastaa, ettei paalutus toimi läheskään kuten pitäisi. Tällä hetkellä on meneillään painumavaurion korjaus Sipoon ja Porvoon rajalla.

Tämä artikkeli on tilaajille

Kirjaudu sisään

Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – yksi käyttöoikeus

Kaikki Rakennuslehden tieto kuukaudeksi käyttöösi ilman sitoumuksia – yksittäistilauksen määräaikainen näytejakso, ole hyvä!

Tutustu Rakennuslehteen diginä: 1 kk / 0 € – useita käyttöoikeuksia

Rakennuslehden lukuoikeudet organisaationne avainhenkilöille – ryhmätilauksen testijakso, olkaa hyvät.

Tätä artikkelia on kommentoitu 2 kertaa

2 vastausta artikkeliin “Teiden puupaalutusten aikapommi tikittää varsinkin rannikkoseuduilla”

  1. Puusta ei kannata tehdä paaluja eikä varsinkaan kerrostaloja.

  2. Itskin olen näitä paalutuksia ollut suunnittelemassa. Isot kuormat olivat mitoituksessa sallittuja. Betonipaaluja ei saanut käyttää, vaikka penkereet olivat korkeita. Luulen,että paaluhatut eivät ole pysyneet paikoillaan.

Viimeisimmät näkökulmat