Halton aloitti myynnin Casablancassa

Suomalainen perheyhtiö Halton hakee nyt vahvaa kasvua myös Afrikan markkinoilta. Yhtiö on avannut huhtikuussa myyntitoiminnon Marokon suurimpaan kaupunkiin Casablancaan.

Suomalainen perheyhtiö Halton hakee nyt vahvaa kasvua myös Afrikan markkinoilta. Yhtiö on avannut huhtikuussa myyntitoiminnon Marokon suurimpaan kaupunkiin Casablancaan.

Haltonilla on ennestään lisenssivalmistusta Etelä-Afrikassa.

”Muutaman vuoden takaisen yhteiskunnallisen liikehdinnän jälkeen Haltonin kasvu alueella on palannut vakaaksi, ja nyt haluamme tuoda sinne oman palvelupisteen tukemaan liiketoiminnan kasvua ja asiakkaiden palvelemista paikallisesti”, myyntijohtaja Petri Juosila Haltonilta sanoo.

Yhtiö keskittyy tässä vaiheessa toimittamaan alueelle ammattikeittiöiden sisäilmastoratkaisuja hotelli- ja ravintolaketjuille. Tavoitteena on myynnin kaksinkertaistaminen seuraavan parin vuoden aikana.

”Kansainväliset hotelliketjut ovat meille hyviä kumppaneita. Olemme tehneet yhteistyötä niiden kanssa jo 25 vuoden ajan”, Juosila toteaa.

Halton on toimittanut sisäilmastoratkaisuja Afrikan markkinoille vuodesta 1995. Marokossa ja Algeriassa yhtiön asiakkaina ovat olleet esimerkiksi luksuskohteet Palace La Mamounia, Royal Mansour, Sofitel, Pullman, Four Seasons or Banyan Tree.

Myynti alueelle on tapahtunut Ranskan kautta, jossa yhtiöllä on myös kaksi tehdasta sekä tutkimus- ja tuotekehitysyksikkö. Pohjoisen ranskankielisten maiden ohella yhtiön toimitukset myös muihin Afrikan maihin, kuten Keniaan, Nigeriaan, Ghanaan, Dijiboutiin, Chadiin, Congoon ja Tansaniaan, ovat kuitenkin lisääntyneet viimeisten parin vuoden aikana.

Halton Group on viimeisen kolmen vuoden aikana perustanut maayhtiöt yhdeksään maahan Euroopan ulkopuolella: Indonesiaan, Filippiineille, Singaporeen, Hong Kongiin, Brasiliaan, Venäjälle, Turkkiin, Meksikoon ja nyt Marokkoon.

”Toimintamme eri puolilla maailmaa on tasapainottanut eri markkina-alueiden heilahteluja, mikä tuo vakautta ja mahdollisuuksia laajentaa yhtiön toimintaa jatkossakin”, Juosila sanoo.

Vuosi 2014 oli Haltonille ennätysvuosi. YHtiön mukaan jokaisen liiketoiminta-alueen tulos parani, konsernin kokonaismyynti kasvoi 9 prosenttia ja konsernin liikevoitto 34 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. Alkuvuosi 2015 näyttää niin ikään koko yhtiölle vahvaa kasvua.

Tätä artikkelia ei ole kommentoitu

0 vastausta artikkeliin “Halton aloitti myynnin Casablancassa”

Jätä kommentti